.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دومین اجلاس کمیسیون‌های فرهنگی کلان شهرهای کشور در ساری برگزار شد
شمال نیوز: دومین اجلاس مجمع مشورتی کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی کلان شهرها و مراکز استان‌ها صبح امروز با حضور رئیس کمسیون فرهنگی شوراهای اسلامی شهر کشور و با حضور طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی شوراهای اسلامی کلان شهرهای کشور در هتل بادله ساری آغاز شد.

شمال نیوز: دومین اجلاس مجمع مشورتی کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی کلان شهرها و مراکز استان‌ها صبح امروز با حضور رئیس کمسیون فرهنگی شوراهای اسلامی شهر کشور و با حضور طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی شوراهای اسلامی کلان شهرهای کشور در هتل بادله ساری آغاز شد.
به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری در مراسم افتتاحیه دومین اجلاس مجمع مشورتی کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی کلان شهرها و مراکز استان‌ها گفت: شهر ساری پیشانی تاریخ مازندران و پرچمدار فرهنگ علوی محسوب می شود.


علیجان شمشیربند با اشاره به تاریخ 3000 ساله شهر ساری اظهار داشت: ما مقیدیم فرهنگ سازی صحیح می تواند به تحقق اقتصاد پایدار و اقتصاد مقاومتی کمک کند.
وی در پایان سرفصل های برنامه های فرهنگی امسال را در قالب سه محور اصلی آموزش شهروندی، فرهنگی و اجتماعی، و تربیت بدنی و سلامت جامعه بیان کرد.
مدیران به هر حوزه ای می اندیشند به غیر از توریسم

 شهردار مرکز استان به عنوان دومین سخنران این مراسم با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: تجمیع عقاید و تجربیات به رشد متوازن مراکز استان ها کمک می کند.

مهدی عبوری با بیان اینکه ساری همواره در جریانات تاریخی و سیاسی بوده است افزود: داشتن زیرساخت های مناسب ، تنوع موضوعات گردشگری طبیعی، ورزشی، قرار گرفتن در حاشیه جاده ابریشم همه و همه ساری را به مقصد بزرگ گردشگری تبدیل کرده است.
وی با بیان ساری بعنوان شهر شکوفه های نارنج گفت: فرهنگ را هم سنگ عمران دانسته و همزمان با خدمات عمرانی، فرهنگ را نیز رونق می دهیم.
شهردار مرکز استان در ادامه ضمن ارائه گزارشی از اهم فعالیت های عمرانی در حال ساخت مرکز مازندران اظهار خرسندی کرد: با سیاست گذای های اعضای شورای شهر ساری، این اقدامات آغاز شده و امید به آینده را در بین مردم شهر ایجاد کرده است.
وی به جمله معروف سردار طلایی فرمانده اسبق نیروی انتظامی مازندران اشاره کرد و گفت: اگر این دریا در اصفهان بود نه تنها در اصفهان بلکه در شهرهای اطراف نیز بیکار نداشتیم.
عبوری ادامه داد: متاسفانه مدیران ما امروز به هر حوزه ای می اندیشند به غیر از صنعت توریسم و گردشگری.
شهردار ساری در پایان گفت: ای کاش سردار طلایی امروز هم در این استان می بود تا این امر به تحقق می پیوست.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با حضور در این مراسم گفت: فرهنگ مقوله ای متفاوت با دیگر مقولات و خدمات در سراسر دنیاست.

سید رمضان شجاعی با بیان اینکه فرهنگ به مثابه چرخ جلوی دوچرخه سیاست و اقتصاد است، افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه فرهنگ به دلیل ویژگی هایی است که فرهنگ دارد.
وی ضمن بیان اینکه  تمام خدماتی که وزارت های گوناگون در تمام دنیا ارائه می دهند یکی است تصریح کرد: آنچه که متفاوت است فرهنگ و وزارت فرهنگ یک کشور است که باید از آن صیانت شود.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس فرهنگ را مجموعه ی باورها تعبیر کرد و یادآور شد: یکی از مشکلات عدیده ای که در کشور ما وجود دارد در مقوله فرهنگ است.

شجاعی پس از سخنرانی، خداحافظی کرده و محل اجلاسیه را ترک کرد.

اختلاف در شورا بدترین سم است
 نماینده ولی فقیه در مازندران نیز بعنوان سخنران بعدی این مراسم گفت: شورا اصل اساسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی و نظام اسلامی است.

وی افزود: جایگاه شورا در اسلام اجمالا یکی از اساسی ترین پایه های اسلامی شورا است.
آیت‌الله نورالله طبرسی با بیان اینکه «من» در نظام اسلام وجود ندارد و هرچه هست «ما» است، اظهار داشت: شورا در اسلام پایه و اساسی برای حکومت اسلامی و همچنین برای بها دادن به مردم است.
ایشان با بیان اینکه شورا جایگاه مقدسی دارد اظهار امیدواری کرد: با وحدت کلمه و با مدیریت بتوانید گره های کور شهرها را باز کنید.
آیت الله طبرسی خاطرنشان کرد: اختلاف در شورا بدترین سم ممکن است که نه شما را موفق می کند و نه خدمتی برای مردم و شهر.
وی با اشاره به سال فرهنگ و اقتصاد مقاومتی گفت: کار در جمهوری اسلامی باید با مدیریت جهادی همراه باشد.
خطیب جمعه مرکز مازندران تصریح کرد: وقتی خرمشهر را آزاد کردیم و 8 سال جنگیدیم پس می توانیم فرهنگ و اقتصادمان را نیز اصلاح کنیم.
وی با طرح این سوال که چرا باید خودممان را دست کم بگیریم واز غرب تقلید کنیم گفت: غربی ها باید از ما تقلید کنند.
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه می توان فرهنگ را اصلاح کرد تصریح کرد: آنگونه نیست که فرهنگ ما بی ریشه باشد اما گاهی نوسانات و لغزش هایی پیش می آید که آنها را باید اصلاح کرد.
وی در پایان با با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری سوز و درد دین معیشت مردم را دارد خاطرنشان ساخت: انشاء الله خروجی این همایش خروجی ای باشد که تمام کشور از آن استفاده کنند.

هرکار توسعه ای در شهرستان باید از پیوست فرهنگی برخوردار باشد

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز در این مراسم اظهار داشت: شهر فقط پل و جاده، ساختمان و پارک نیست، شهر به مثابه یک موجود زنده است که حیات بشری دارد و دارای روح است لذا هر اقدامی در راستای تقویت روح حیاتی شهر، تاثیر مهمی بر زندگی مردم دارد.

وی افزود: بهمین دلیل باید در تصمیمان حساسیت های فرهنگی القا شود.
علیرضا یونسی گفت: تنها 6 درصد شعارهای مردم در آستانه انقلاب اسلامی مادی بوده و 60 درصد شعارها فرهنگی بوده است.
وی تصریح کرد: آنچه که انقلاب ما را از دیگر انقلاب ها متمایز می کند این است که این انقلاب با فطرت و باطن آدمیزاد سازگاری دارد.
یونسی افزود: هرکار توسعه ای در شهرستان انجام می شود باید از پیوست فرهنگی برخوردار باشد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه فرهنگ اصالت و باطن یک جامعه است اذعان داشت: هرچه برج های شهر به آسمان رود ولی از اصالت فرهنگی خبری نباشد فایده ندارد چراکه فقط از نظر مادیت ارزش دارد.
یونسی در پایان سخنانش، مولفه  های آموزش شهروندان، محله‌ محوری و توجه به ارزیابی عملکرد را از جمله  بخش های اعظم فعالیت شوراها عنوان کرد.
افتتاحیه دومین اجلاس مجمع مشورتی کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی کلان شهرها و مراکز استان‌ها پس از سخنرانی یونسی به اتمام رسیده و پس از پذیرایی در قالب کارگروه های تخصصی کمیسیون‌های فرهنگی برگزار شد.
این اجلاسیه تا فردا جمعه 2 خرداد ماه در هتل بادله ساری ادامه دارد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

بابلی 1 خرداد 1393
سلام /اقا نمیشد این مراسم را در بابل اجرا میکردند اخه استاندار بابلیه باید تو بابل باشه تازه بابل 2 تاهتل هم داره و جز کلان شهر هم هست فقط و فقط کمربندی و فرودگاه و ایستگاه راه اهن و ساحل دریا و بندر و وو... نداره بقیه چیز ها را داره با تشکر خواهش میکنم بی طرفانه درج بشه ممنون از رسانه شما
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 2 خرداد 1393
بابل کلانشهره؟؟؟؟
مثل اینکه نمیدونی ساری 6-7 تا هتل داره عزیز من.
این مراسم های مهم و نمیشه تو هر شهری برگزار کرد.از کل کشور میان باسد جایی باشه که ابروی استان حفظ شه.
behrooz 2 خرداد 1393
2تااااااااااااااااااااااااااااااا هتل داره ههههههه جالب بود :)
نا شناس 2 خرداد 1393
آقای به اصطلاح بابلی من خودم سارویم.....بس کنید دیگه این کارهای بچه گانه اختلاف بین دو شهر رو. داریم توعصر تکنولوژی وارتباطات زندگی میکنیم. تا کی باید اینقدر کوته بینانه به قضایا نگاه کنیم.به خدا الآن دوتا بجه 5-6 ساله نمی گند من اینو دارم تو اینو نداری .بعد این همه آدم گنده افتادند به جون هم که شهر من مرکز استانه ویا مخابرات تو شهر منه .....به من وشمای مردم عادی چه ربطی داره؟ تمام اینها بازی دولتمردای شهرها مونه تا از سادگی ما استفاده کنند برای گرفتن پست ومقام.پیشرفت تک تک شهر های مازندران آرزوی منه ... که مازندران شهر ما یاد باد.
دودانگه ساری 1 خرداد 1393
انشالله ساری مرکز مازندران شهر تاریخی بهارنارنج به جایگاه واقعی خود برسد .دودانگه ساری
نا شناس 1 خرداد 1393
درود بر شهردار و شورای شهر ساری
فدای مهدی 2 خرداد 1393
درود بر مهدی جان عبوری خودمون،/مهدی جان ما امیرکبیر وقت شهر عزیزمون ساریه-آقای عبوری به معنای واقعی یک مرد هست،او عاشق خدمت به مردم و کارمندانشه.نمونه کامل یه انسان واقعی میخواین برین توساختمون شهرداری مرکزی ببینیت
مهمان نواز 2 خرداد 1393
با تشکر از اقای عبوری میخواستم چند تا سوال مطرح کنم؟
1-این تکلیف چهار راه دروازه بابل چی شد؟واقعا شما که پول نداشتین چرا شروع کردین
2-تو روز معارفه گفتین من تا یک سال کمربندی رو راه میندازم چی شد؟
3-ارزو تو دلمون موند که یه پروزه موندگار انجام بدین هی جشنواره هی همایش با پولهای میلیونی اخرش به چی میخوای برسین؟
راستی رییس سازمان عمران که 300 نفر رو از پول شهرداری حقوق میده اینا کجان و دارن چیکار میکنن ما که کار عمرانی نمیبینیم
پاسخ ها به این نظر
behrooz 2 خرداد 1393
جواب سوال اول:
مغازه دارای اون طرف همکاری نمیکنن
2:
کمر بندی به راه و شهر سازی مربوطه که 35 ساله دارن درستش می کنن العانم دم عبوری گرم که انقدر رفت و امود تا تونست 18ماهه بیشترشو درست کنه
3:
یه سری به سایت بزنی تو قسمت پرژه های درحال انجام میبینی و 1- درست کردن پیاده رم ها 2- روکش آسفالت 3-باز کردن خیابان های جدید 4- فضای سبز شهر 5- نقاشی روی دیوار و.... (www.saricity.ir)
شادی 1 خرداد 1393
نظر من چرا تایید نشد ؟ مخالف نظر این آقای سانسور چی بوده ؟ واقعا متاسفم !!! عبوری ما همه جوره هواتو داریم کارت درسته شک نکن به کوری چشم بعضی ها !
نا شناس 1 خرداد 1393
دروازه بابل رو از نمایندتون بپرس و از شهردار قبلی که چطور دارند جلویش را می گیرند و سنگ اندازی می کنند آن چرا که از جانب ایشان باید انجام می شد انجام شد.
در مورد کمربندیباید بگویم که اگه آقای عبوری نبود باید قرنها در انتظارش بودید ولی با تلاش ایشان بزودی زود این کمربندی هم بهره برداری خواهد شد
اما جشنواره :
شاید شما از اون دسته آدمهای باشیدکه می خواهید مردم همیشه در غم و ماتم باشند انشاءالله که نیستید و از جایی دستور گرفتید که این بهانه رو بیارید
برادر بزرگوار من جشنواره برای روح مردم نیاز و موجب شادابی و سرور مردم است و گاهی زنده نگهداشتن فرهنگ است و ....
در رابطه با سازمان عمران هم باید عرض کنم مملکت قانون دارد و شما در مقامی نیستید که شرح وظایف تعیین کنید
ی.سلیم بهرامی 2 خرداد 1393
حاج مهدی بسه دیگه واقعا خسته نشدی تا حالا بنر میزدی حالا دوستات دارن کامنت میزارن.خب بابا هر شهرداری باشه این کارا رو انجام میده اخه این مجالس دوره ایه..عبوری فکر اون روز رو بکن که برا مجلس استعفا دادی و دیگه شهردار نیستی ببین چه تهمتهایی و حرفهایی پشت سرت زده میشه
دوست دارشهردار اداره مون 2 خرداد 1393
در پاسخ به مهمان نواز----بهترین مدیرعامل سازمان عمرانو الان داریم،جنابعالی وقتی شبا توخواب نازی،این مدیر عزیزمون به همراه نیروهاش شبانه روزی دارن کار میکنن،مثل اینکه تو شهر دور نمیزنی تغییرات ببینی،تواین سی سال انقدر تغییر توشهر نداشتیم که دراین دوسال این عزیزان انجام دادن
نا شناس 2 خرداد 1393
راستی آقای مهمان نواز این آمار رو کی بهت داد؟
همون کسی که این آمار رو بهت داد مانع می شه دروازه بابل کامل بشه.
همون کسی که بهت آمار داد داره شهردار محبوب ما رو تخریب می کنه.
یقین داشته باش اگر اینی که می گی درست باشه عبوری حتی ذره ای از آن نمی گذرد.
ببین عزیز من شستشوی مغزیت دادند عبوری کسی هست که پاداش 20 میلیونی شورا رو بین کارگرهای زحمت کش شهرداری تقسیم کرد عبوری به مفت خور جماعت پول نمی ده
اینها رو گفتم که یادت باشه
نا شناس 2 خرداد 1393
ای کاش بجای نوشتم این عریضه برای شهرداری یک روز سه شنبه به شهرداری مراجعه می کردی و کرامت این مرد بزرگ را می دیدی
او تنها هم و غمش مردم هست و بس منظور شما خیلی با واقعیت فاصله دارد
ابوفاضل 2 خرداد 1393
پاینده باد ساری ،سلامت باشه حاج مهدی عبوری.
مهم بودن خوب است اما خوب بودن مهمتر است.
به امید یه هوای تازه تر
نا شناس 2 خرداد 1393
من بعنوان شهروند به دوسوال اول شما پاسخ می دهم و پاسخ سوال سوم را نمی دهم چون عبوری را می شناسم که از این کارها بلد نیست
دروازه بابل شاکی خصوصی دارد و دوستان شما هم به گره خوردن کار کمک می کنند
کمربندی هم بحث منابع خرید زمینها بود که کمی وقتگیر شد و شما و من و ما باید از شهردار تشکر کنیم که شبانه روز برای این موضوع کار می کرد و همیشه در کنار مجریان این طرح بود
یک شهروند 2 خرداد 1393
بجای زیر سوال بردن شهردار برین دنبال کسایی بگردین که سنگ اندازی می کنن
من یکی که خسته شدم از این سارویهایی که کوته نظرن و فقط بدنبال حاشیه ان تو استان تنها شهری که درحد کلانشهر شدنه شهر خودمونه خواهشا فکرتونو درحد کلان پیش ببرین
خواهشا تایید بشه
نا شناس 2 خرداد 1393
آقای مهمان نواز عبوری با حرفهای شما خراب نمی شود او همیشه در قلب ما جای دارد
مهندس علی 3 خرداد 1393
ساری کلانشهر ! بعضی ها اصلاٌ مفهوم و مشخصه کلانشهر رو نمی دونند .
شهردار به جای نظق کردن و وعده دادن اینکه من ال می کنم بل می کنم ، وقتی کاری انجام داد از آن سخن بگوید ، ما هم عیبهای آن پروژه را بعنوان متخصص امور شهرسازی خواهیم گفت . فعلاٌ که پروژه مهمی به غیر از مجسمه سازی و ماکت بازی پیزی ندیدیم . چرا ببخشید یک خیابان کج و کوله با یک پیاده رو نیم متری بین کوی پیوندی و خیابان میرزازمانی احداث فرمودند .
پاسخ ها به این نظر
رضا 2 خرداد 1393
اینقدر عقده ای هستی که خودتو مهندس خطاب میکنی!!!!جوجه مهندس،تو هنوز فرق شهر و شهرستان رو هم نمیدونی!!نمیخواد از مردم ایراد بگیری!!!!آقای متخصص!!فعلاً ایراد پل ولی عصر رو همینجا بگو!!بقیه پیشکش!!!تو که هنوز از اون ور ریل رد نشدی تا خیابونها وکارهای شهردار رو ببینی!!!!نمیدونم،شاید واسه نون خریدن روز جمعه ای یه سری به انتهای خ پیوندی زدی!!!!نه!!!!.حیف اسمت که علی ست ولی از مرام و مسلک علی(ع) بویی نبردی.خدایا خودت مهندس عبوری رو از بلایا و تهمتهای نامردان مصون بدار.آمین،یا رب العالمین.ما سارویهای دلسوز ساری،با خوندن مطالب فکاهی شما،یاد خوارج می افتیم.هدایت شما رو از ایزد منان خواستاریم.شمال نیوز،به فاطمه زهرا،اگه این نظر رو منتشر نکنی،آه مون دامنتو میگیره.باید جواب این کوته فکر هارو داد،
sarawi 3 خرداد 1393
بادرود بنده خونه ام در وازه بابله میدان ابن شهر اشوب رو به ساختمان ابن شهر اشوب درست کردند تازه خود شهرداری داره سر مایه گذاری میکنه از پول کی؟الله اعلم !!!!!نمی دونم بالا دزا و تنگ لته جز ساریه اه شهر داری در انجا اسفالت و سالن ورزشی و ...درست میکنه ///
ساروی 3 خرداد 1393
اقای یونسی 6در صد شعارها مادی 60 درصد فرهنگی میشه 66درصد بقیه 34 درصد چی بود؟؟؟؟!!!!!
نا شناس 3 خرداد 1393
اون آدمی که ادعا می کنه ما آدمهای عبوری هستیم سخت در اشتباهه ما عاشق شهردارمان هستیم چون داره خالصانه برای شهرمون زحمت می کشه
من کارمند راه و شهرسازی هستم نگذارید بگویم که اسد رو چه کسی تحت فشار گذاشت تا پروژه کمربندی محقق شود همین شهردار با لیاقت ما بود که در جلسه ای با حضور مدیرکل ما چقدر از اتمام کمربندی دفاع کرد
بخدا شما آرزو می کنید شهردار کارهایش متوقف شود و به فکر شهر نیستید فقط می خواهید مچ بگیرید
عرشيا 2 خرداد 1393
متاسفم براي برخيها
آقا خانم-برار خاخر -الان شهردار عبوريه اون كسي خاني شهردار نونه
اين همايش بزرگ كلان شهرها درساري برگزارشد همين درسته كه عبوري ساري را با بابل آمل و..مقايسه نكرد جالبه ساري به سمت كلان شهرها ميره خوبه
اينهمه كارها را نميبينين كمربندي شمالي ميانگذرشمالي احداث پاركهاي محله اي نهضت آسفالت- نهضت پياده روسازي -حاشيه رودخانه تجن -زيباسازي شهر-پارك صفرآباد وسكوه تپه - نيروگاه زباليه سوزو.......
ر. معلم دانشگاه 2 خرداد 1393
شهر خوبان یعنی ساری-طبق چشم انداز تدوین شده برای ساری به عنوان پایتخت گردشگری کشور مطرح می شود. عبوری با نگاه تخصصی و زیرکانه ساری را به قطب گردشگری تبدیل می کند تا با اهداف توسعه محورانه خویش در سطح کشور عجین شود. همشهریان عزیز بیایید دست به دست هم دهیم تا به ابادانی این شهر توریستی کمک کنیم.
پاسخ ها به این نظر
یک شهروند 3 خرداد 1393
واقعا این شهردارمون چی میکشه از دست مثلا همشهریاش
این جماعت فقط گریه کردن بلدن ولی مهندس عبوری بخاطر نیت خالصانش که همون رساندن ساری به جایگاه اصلیش می باشد توجهی به این مسائل ندارد
نا شناس 4 خرداد 1393
سلام
جناب آقاي معيل
خسته نباشي

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.137 seconds.